Opóźnienia w płatnościach.
Badania przeprowadzone przez Keralla Research dla BIG InfoMonitor pokazują, że w drugim kwartale 2021 roku, co trzecia firma mierzy się z problemem opóźnień w płatnościach faktur (opóźnienia takie wynoszą ponad 60 dni). Badania te dotyczą małych i średnich firm. Najczęściej z nierzetelnymi kontrahentami zmaga się handel, taki problem ma około 46% przedsiębiorców w tej branży. 39% niesolidnych klientów przypada na branżę, która do tej pory radziła sobie dobrze w pandemii- budownictwo. Na trzecim miejscu, z odsetkiem 30% znajduje się transport. Badania te pokazują również, że im większe przedsiębiorstwo, tym więcej problemów z opóźnieniami w płatnościach, co jest związane z tym, że po prostu posiadają one więcej zleceniodawców.
Epidemia doprowadziła również do zmian w podejściu do dłużnika. Podwojona liczba firm, które oceniają, że istnieje realne ryzyko upadłości ich biznesów, skutkuje podejmowaniem działań i zmianą postępowań wobec dłużników.
Przede wszystkim przedsiębiorcy zaczęli rozmawiać z dłużnikami, nie reagując już tak nerwowo. Dużo przedsiębiorców wydłuża terminy płatności swoim dłużnikom lub wprowadza przedpłaty. Jak widać na wykresie, zyskuje również współpraca z profesjonalnymi firmami.
Niestety zazwyczaj działania takie są zbyt późno podejmowane. W odzyskaniu długu najważniejszy jest czas, nasi klienci niestety często zwlekają bardzo długo, wielu z nich nie jest świadomych, że dług uległ przedawnieniu.
Nasza firma prowadzi bezpłatną weryfikację dłużnika, w przeciągu dwóch dni roboczych odpowiadamy czy jesteśmy zainteresowani daną sprawą i jeżeli tak, to na jakich warunkach. Nie zwlekaj z podjęciem działań wobec dłużnika, bo może być za późno na odzyskanie wierzytelności, a dług może się przedawnić.