Najczęstsze wymówki dłużników.

Kiedy u przedsiębiorcy widnieje niezapłacona faktura, pierwsze co stara się zrobić to nawiązać dialog z dłużnikiem. Kiedy dialog jest możliwy, to duży sukces, ponieważ często dłużnicy nie odbierają telefonów i unikają kontaktu. Niestety z doświadczenia wiemy, że nawiązanie kontaktu z dłużnikiem nie musi oznaczać pełnego sukcesu. Dłużnicy stosują różne wymówki. Jakie są najczęstsze wymówki, po które sięgają dłużnicy, żeby opóźnić płatności?

Nie otrzymałem faktury.

Na taką wymówkę zdecydowanie lepiej będzie przesłać fakturę ponownie, od razu mailowo, za potwierdzeniem odbioru. Oczywiście nie zawsze odbiorca może potwierdzić, że przeczytał wiadomość dlatego warto wysyłać fakturę pocztą tradycyjną, również za potwierdzeniem odbioru. W dobie COVID-19 należy zwrócić uwagę na to, że listy polecone mogą zostać wrzucone do skrzynki, jedynie te za potwierdzeniem odbioru, będą wymagały podpisu adresata. Zdecydowanie, choć prawo polskie tego nie wymaga, kolejnym razem przy dostarczeniu faktury poprośmy o podpis naszego kontrahenta- jeśli to możliwe, wtedy wymówka taka się nie pojawi.

Faktura jest już w księgowości, zostanie zapłacona.

Często rzeczywiście w dużych firmach bywa tak, że faktura nim trafi do księgowości musi przejść przez wiele osób i zostać zatwierdzona, najczęściej jednak firmy te już na wstępie proszą o wydłużony termin płatności na fakturze- znając procedury.

Polecamy zadzwonić do księgowości i sprawdzić wiarygodność tych słów, na stronach internetowych dużych firm można znaleźć numery bezpośrednie telefonów. Taki telefon, pomoże nam też zweryfikować dlaczego faktura nie została zapłacona, jeśli została dostarczona do odpowiedniego działu. 

Już robię przelew.

Wielu Klientów, którzy do nas dzwonią z prośbą o pomoc, używają sformułowania, że dłużnik ciągle obiecuje płatność. Rzeczywiście jest to najczęstsza wymówka, którą posługują się dłużnicy i niestety jeśli ktoś wmawia nam po raz trzeci, że już za chwilę zrobi przelew a przelewu ciągle nie ma, należy się zastanowić, czy nie jest to zwykłe granie na zwłokę i oszukiwanie. 

Nie mam pieniędzy.

To wyraźny sygnał, że nie mamy co liczyć na naszą płatność. W takiej sytuacji należy działać, nie zwlekać. Niezależnie od wymówek jakie stosują dłużnicy, zawsze warto jak najszybciej podjąć działania zmierzające do zabezpieczenia spłaty należności, zlecić windykację lub sprzedać wierzytelność.

Kontrahenci mi nie płacą, więc z czego mam zapłacić.

Należy sobie zadać pytanie czy nasz kontrahent robi wszystko żeby odzyskać swoje pieniądze, czy też po prostu czeka na płatność. Zatory płatnicze oczywiście pojawiają się bardzo często, niedopuszczanie do takich sytuacji jest w obowiązku przedsiębiorcy. 

 Dlaczego dłużnicy opóźniają płatności? Zdecydowanie większość z nich wie o możliwości przedawnienia długu, usypiają czujność obiecując zapłatę. Przedawniony dług już niestety nie może zostać objęty pozwem sądowym, więc jego odzyskanie będzie trudne. Pamiętajmy, że np. faktury za usługę transportową przedawniają się po upływie roku, jest to stosunkowo mała ilość czasu na odzyskanie pieniędzy.

Jest wiele korzyści płynących z oddania długu firmie windykacyjnej, która przede wszystkim pilnuje okresu przedawnienia ale też prowadzi dialog z dłużnikiem, który może być dla przedsiębiorcy uciążliwy, kłopotliwy i prowadzić do konfliktów. 

 

Zgłoszenie wierzytelności
Zgłoszenie dłużnika
Sprawdzenie Dłużnika

Kliknij Tutaj

Masz sprawę do windykacji
Zostaw nr telefonu
Oddzwonimy

Kliknij Tutaj

Chcesz zyskać odszkodowanie
Zostaw nr telefonu
Oddzwonimy

Kliknij Tutaj

 

tel: + 48 32 787 64 40  tel:  + 48 32 388 80 10  email: biuro@dccfinanse.pl